Menu
Szukaj
Koszyk
Często Zadawane Pytania

Pytania i Odpowiedzi dotyczące najczęstszych problemów z urządzeniami

 

  1. Co to są wieczne kartridże?
    1. Kartridże w mojej drukarce nie mają chipów!
    2. Po dolaniu tuszu pojemniki się nie zresetowały / dalej pokazują taki sam stan (urządzenia z wyświetlaczem i chipami w kartridżach)
  2. Moja drukarka wydrukowała białą stronę testową lub w bardzo słabej jakości
  3. Po instalacji sterownika / aktualizacji oprogramowania cały czas pali się czerwona lampka / pokazuje nierozpoznanie kartridża, a w kartridżach nie ma chipów
  4. Mam bardzo słabą jakość wydruku mimo, że koreczki zostały wyjęte / tusz został uzupełniony / zrobiłem kilkanaście czyszczeń głowicy
  5. Po kilku / kilkunastu czyszczeniach w kartridżach nie ma tuszu
  6. Na zdjęciach drukowanych na zwykłych kartkach A4 czarny kolor jest zielony
  7. Jak poprawnie spakować urządzenie w celu odesłania do serwisu.
  8. Papier w urządzeniach z serii XP-2xx/3xx/4xx jest krzywo pobierany
  9. Drukarka stała dwa / trzy miesiące nie uruchamiana i nie drukuje
  10. Uzupełnianie wiecznych kartridży
    1. Urządzenia z serii XP-2xx/3xx/4xx, oraz WF
    2. Urządzenia z serii XP-5xx,6xx,7xx,8xx,9xx

 

1. Co to są wieczne kartridże?

Wieczne kartridże to rodzaj pojemników, które umożliwiają samodzielne uzupełnianie atramentu. Prosimy pamiętać, że nazwa wieczne, nie oznacza, że kartridże zawsze będą drukowały, w nich również jest tusz, który trzeba uzupełniać, a lepiej robić to częściej niż drukować "na sucho".

"Z pustego to i Salomon nie naleje" - a co dopiero drukarka :)

Chipy o których będziemy pisać poniżej to małe zielono-złote płytki/blaszki/kwadraciki umieszczone na przodzie kartridża.

1a. Kartridże w mojej drukarce nie mają chipów!

Jeśli posiadają Państwo urządzenie XP-245, XP-342/345, lub WF-3725 to w większości przypadków kartridże nie są wadliwe - tak ma być. Urządzenie ma zmodyfikowane oprogramowanie, które nie sprawdza czy kartridże mają chipy czy nie.

Stan atramentu, który pokazuje urządzenie/komputer zawsze będzie wynosił 100%, dlatego warto co jakiś czas sprawdzić ile tuszu jest fizycznie w kartridżu, aby nie dopuścić do druku na pustym pojemniku, ponieważ może to skutkować poważniejszymi problemami.

1b. Po dolaniu tuszu pojemniki się nie zresetowały / dalej pokazują taki sam stan (urządzenia z wyświetlaczem i chipami w kartridżach)

Pojemnik z tuszem zresetuje się gdy osiągnie poziom 0% teraz jego wartość wynosi od 1 do 15%. Taką informacją się nie przejmujemy i drukujemy dalej.

Nie ma możliwości zresetowania pojemników, jeżeli poziom wyświetlany przez drukarkę jest większy niż 0%.

W związku z powyższym może powstać rozbieżność między stanem faktycznym atramentu, a tym co wyświetla drukarka. Wszelkie komunikaty:

-Mało tuszu

-Niemal pora wymienić pojemnik z tuszem

-Wykrzyknik przy symbolu kartridża, migająca dioda Należy IGNOROWAĆ i kontynuować drukowanie.

A Komunikat z zapytaniem: „Czy włączyć mieszanie kolorów aby uzyskać czarny?" należy ANULOWAĆ.

Innymi słowy urządzenie działa wg zapisanego schematu, każdy kartridż ma wyliczoną ilość wydruków, czyszczeń itp. w momencie gdy kontrolka od tuszu mruga (lub pojawia się informacja "mało tuszu/wykrzyknik przy symbolu kartridża") tzn, że poziom tuszy zapisany na chipie znajduje się w przedziale 15-1%, w następstwie mrugania kontrolka będzie świecić światłem ciągłym to jest informacja, że poziom spadł do poziomu 0% i drukarka prosi o wsadzenie nowego kartridża, ponieważ wg jej wyliczeń ten jest już pusty. W przypadku kartridży zamiennych nawet jeśli byłby w nich atrament, to musieliby Państwo wyrzucić pojemnik, w wiecznych wystarczy dany kolor wyciągnąć i wsadzić z powrotem, aby chip się zresetował. 

2. Moja drukarka wydrukowała białą stronę testową lub w bardzo słabej jakości

Rozumiemy, że zastosowali się Państwo do instrukcji pierwszego uruchomienia i białe koreczki są wyjęte?

Karteczka z instrukcją została umieszczona na obudowie urządzenia, a linki do niej zawsze wysyłamy mailowo w wiadomości potwierdzającej zakup urządzenia. W przypadku zawieruszenia się instrukcji:

Ogólna instrukcja dołączona do urządzeń z wiecznymi kartridżami
Ulotka XP

Instrukcja do urządzeń z serii EcoTank ET/L
Instrukcja seria ET

Instrukcja opisowa Urządzenia z serii WF / XP/3xx/4xx
Instrukcja ogólna

Urządzenia z serii XP-5xx/6xx/7xx/8xx/9xx
instrukcja XP Premium

Brother MFC-J6530
Instrukcja Brother MFC-J6530

Urządzenia z systemem CISS
Instrukcja CISS

3. Po instalacji sterownika / aktualizacji oprogramowania cały czas pali się czerwona lampka / pokazuje nierozpoznanie kartridża, a w kartridżach nie ma chipów

Kartridże nie są wadliwe - tak ma być. Urządzenie ma zmodyfikowane oprogramowanie, które nie sprawdza czy kartridże mają chipy czy nie - poziom tuszu zawsze będzie wskazywał 100%.

Jeśli drukarka nie wykrywa tuszy - to znaczy, że nie zastosowali się Państwo do instrukcji o której mowa w pkt.2. Była w niej zawarta informacja, aby WYŁĄCZYĆ aktualizacje przy instalacji sterownika - niestety Państwo tego nie zrobili, urządzenie pobrało firmware ze strony producenta i wieczne kartridże już nie działają.

Ponowna instalacja oprogramowania z poziomu użytkownika dostępna jest dla następujących modeli:

XP-6000/6005, XP-8500, XP-8600, XP-15000, WF-3720/25, WF-4720/25

Mogą też Państwo przysłać do nas sprzęt zainstalujemy odpowiedni firmware. W jednym i drugim przypadku muszą Państwo WYŁĄCZYĆ aktualizację w sterowniku, aby ponownie nie doszło do takiej sytuacji.

W przypadku pozostałych urządzeń prosimy o kontakt z nami.

Pod adresem serwis@consis.pl lub allegro@consis.pl

UWAGA !!!

MOŻLIWOŚĆ RESETU ZA POMOCĄ PROGRAMU ZOSTAŁA WYŁĄCZONA DLA NASTĘPUJĄCYCH MODELI:

EPSON XP-245, XP-247 - W TYCH MODELACH KONIECZNYM JEST ODESŁANIE DO SERWISU

4. Mam bardzo słabą jakość wydruku mimo, że koreczki zostały wyjęte / tusz został uzupełniony / zrobiłem kilkanaście czyszczeń głowicy

Jeśli fizycznie nie było atramentu w kartridżu, korki nie zostały wyciągnięte przed pierwszym wydrukiem, lub była robiona duża ilość czyszczeń głowicy - trzeba ostawić drukarkę na dobrych kilka godzin, zapowietrzenie głowicy spowodowane w.w symptomami jest nie do zlikwidowania w godzinę, ponieważ pęcherze powietrza muszą zostać wypełnione atramentem, drukarka pozawala nam drukować dosłownie za grosze, natomiast działa zgodnie z prawami fizyki, a tych nie jesteśmy w stanie oszukać.

5. Po kilku / kilkunastu czyszczeniach w kartridżach nie ma tuszu

Czyszczenie głowicy drukującej to nic innego jak płukanie jej atramentem co powoduje pobieranie dużej ilości tuszu z kartridża, oraz dużo szybsze uzupełnianie absorbera (poduszki / pampersa). Zalecamy wykonanie jednego maksymalnie dwóch czyszczeń głowicy, a jeśli te nie dadzą pożądanego efektu odstawienie urządzenia na ok. dwie godziny, aby tusz mógł grawitacyjnie spłynąć do głowicy drukującej, ew. kontakt z naszym serwisem pod adresem serwis@consis.pl.

6. Na zdjęciach drukowanych na zwykłych kartkach A4 czarny kolor jest zielony

Podczas druku zdjęć lub plików graficznych z programu Epson Easy Photo Print nie ma możliwości wybrania typu papieru "papier zwykły".

Prosimy drukować zdjęcia z przeglądarki fotografii Windows. W prawym dolnym rogu wybieramy "Opcje" następnie "Właściwości drukarki" odznaczamy(usuwamy ptaszka) przy "Bez obramowania" i wybieramy "papier zwykły".

Wtedy dopiero będzie drukować w normalnych kolorach.

Wybranie Papieru Photo Glossy lub Epson Matte, a drukowanie na zwykłym skutkuje właśnie zielonymi zdjęciami.

Dla Windows 10

Otwieramy zdjęcie w systemie Windows 10 w aplikacji ZDJĘCIA -> klikamy drukuj -> zjeżdżamy na sam dół wchodzimy w "więcej ustawień" -> znajdujemy zakładkę " bez obramowania " i zmieniamy ją na "wył" -> znajdujemy typ papieru i ustawiamy "plain paper/ papier zwykły" i już zdjęcia będą poprawnie drukowane

Oczywiście w aplikacji zdjęcia po kliknięciu drukuj kwadracik "pozwól tej aplikacji na zmianę ustawień drukowania" musi być zaznaczony !!

Obrazkowo w formie pliku pdf opisujemy to tutaj: instrukcja wysoka jakość 

Dla wymagających klientów istnieje możliwość dostosowania profilu koloru:

Podczas druku, w oknie drukowania - proszę kliknąć właściwości, następnie przejść do zakładki więcej opcji, w polu korekta koloru wybieramy niestandardowy i uaktywni się przycisk "zaawansowane" tam możemy dostosować kolory - oczywiście, aby to działało musimy mieć zainstalowane sterowniki urządzenia.

7. Jak poprawnie spakować urządzenie w celu odesłania do serwisu.

Proszę wysłać do nas samo urządzenie bez butelek z tuszem, kabli oraz płyty CD.

Wieczne kartridże muszą znajdować się w karetce (koszyku na tusze) w przeciwnym wypadku głowica zaschnie !!!

Należy zabezpieczyć otwory odpowietrzające przezroczystymi korkami, które zostały przysłane do Państwa wraz z drukarką. Jeśli nie posiada Pan/Pani już tych korków proszę zakleić otwory taśmą - Urządzenia z serii XP, oraz WF.

UWAGA !!!

Jeśli wysyłają Państwo urządzenie z serii ET - pod żadnym pozorem nie wolno naklejać jakiejkolwiek taśmy na otwory do uzupełniania znajdujące się pod niebieskimi zaślepkami !!!!

Karetkę z tuszami należy przykleić do bocznego plastiku, aby podczas transportu nie odblokowała się i nie wyjechała ze stacji czyszczącej co może spowodować zaschnięcie głowicy drukującej.

Bardzo prosimy nie oklejać drukarki dodatkowymi taśmami klejącymi, oraz innymi "zabezpieczeniami" np klapy skanera, czy panelu urządzenia - NIE ZOSTANĄ ONE PRZEZ NAS USUNIĘTE.

Drukarka musi być odpowiednio zabezpieczona na czas podróży, aby nie uległa uszkodzeniu (najlepiej w ten sam karton i wypełniacze, w które spakowane było urządzenie).

Proszę do drukarki dołączyć formularz reklamacyjny.

Paczkę nadać na adres:

CONSIS Marcin Kaczała
Ul. Waryńskiego 11
56-330 Cieszków

nr tel. 515 277 445

W przypadku uszkodzeń w trakcie transportu:

Etykieta zwrotna dla Państwa paczki znajduje się w "kangurku" przyklejonym do opakowania nowego urządzenia, na tym samym boku, na którym znajduje się etykieta główna!

Formularz reklamacyjny (wypełnij koniecznie !!) to w pełni interaktywny plik pdf, który otrzymali Państwo wraz z kartą gwarancyjną w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania przesyłki. Dokumenty wysyłane są TYLKO I WYŁĄCZNIE mailowo w wiadomości pt "Rachunek za dokonane zakupy"
Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie mają Państwo już dostępu do tych dokumentów prosimy o niezwłoczny kontakt pod adresem allegro@consis.pl

W przypadku wysyłki urządzenia bez formularza reklamacyjnego czas naprawy może się wydłużyć !!!

 

NIE PRZYJMUJEMY REKLAMACJI ZA POBRANIEM!!!

8. Papier w urządzeniach z serii XP-2xx/3xx/4xx jest krzywo pobierany

Upewnij się, że do kartki umieszczonej w drukarce jest dosunięty ogranicznik, dzięki któremu pobierana kartka się nie przesunie.

9. Drukarka stała dwa / trzy miesiące nie uruchamiana i nie drukuje

Należy pamiętać, że atrament w naszych urządzeniach, to również atrament - a ten niestety ma prawo zaschnąć, dlatego warto raz na dwa tygodnie podejść do drukarki i włączyć ją. Spowoduje to uruchomienie trybu konserwacji - sprzęt wykona małe czyszczenie głowicy, które zapobiegnie zaschnięciu tuszu w dyszach głowicy - dzięki czemu głowica nie zasycha i nie uszkadza się.

10.Uzupełnianie wiecznych kartridży

Urządzenia z serii XP-2xx/3xx/4xx, oraz WF

1. Wywołaj funkcję WYMIANY TUSZY
2. Wyciągnij kartridż, który chcesz napełnić
3. Wyciągnij kolorowy korek – zaaplikuj strzykawką atrament do poziomu ok. 4mm poniżej otworu
4. Zaślep otwór korkiem i zainstaluj ponownie kartridż w drukarce
5. Jeśli urządzenie wyświetla komunikat "nie rozpoznano pojemnika t." wywołaj funkcję wymiany pojemników, a następnie wyłącz i włącz urządzenie

Urządzenia z serii XP-5xx,6xx,7xx,8xx,9xx

#1 Metoda

 

1.Załóż białe korki do otworów odpowietrzających
2.Wywołaj funkcję WYMIANY TUSZY
3.Wyciągnij kartridż, który chcesz napełnić i załóż od spodu pomarańczową zaślepkę dołączoną do zestawu.
UWAGA z kartridża od spodu może wydostać się atrament – uważaj aby nie zalać głowicy drukującej!
4.Wyciągnij kolorowy korek – zaaplikuj strzykawką atrament do poziomu ok. 4mm poniżej otworu
5.Zaślep otwór korkiem i zainstaluj ponownie kartridż w drukarce, przednio zdejmując pomarańczową zaślepkę
6.Usuń białe korki z otworów odpowietrzających

#2 Metoda PREFEROWANA (bez wyjmowania kartridzy z urządzenia)


1.Podnieś moduł skanera aby mieć dostęp do tuszy
2.Wyciągnij kolorowy korek – zaaplikuj strzykawką atrament do poziomu ok. 4mm poniżej otworu.
Spójrz na miejsce pod korkami aby sprawdzić wizualnie czy jest odpowiedni poziom