Pytania i Odpowiedzi dotyczące najczęstszych problemów z urządzeniami
- Co to są wieczne kartridże?
- Moja drukarka wydrukowała białą stronę testową lub w bardzo słabej jakości
- Po instalacji sterownika / aktualizacji oprogramowania cały czas pali się czerwona lampka / pokazuje nierozpoznanie kartridża, a w kartridżach nie ma chipów
- Mam bardzo słabą jakość wydruku mimo, że koreczki zostały wyjęte / tusz został uzupełniony / zrobiłem kilkanaście czyszczeń głowicy
- Po kilku / kilkunastu czyszczeniach w kartridżach nie ma tuszu
- Na zdjęciach drukowanych na zwykłych kartkach A4 czarny kolor jest zielony
- Jak poprawnie spakować urządzenie w celu odesłania do serwisu.
- Papier w urządzeniach z serii XP-2xx/3xx/4xx jest krzywo pobierany
- Drukarka stała dwa / trzy miesiące nie uruchamiana i nie drukuje
- Uzupełnianie wiecznych kartridży
1. Co to są wieczne kartridże?
Wieczne kartridże to rodzaj pojemników, które umożliwiają samodzielne uzupełnianie atramentu. Prosimy pamiętać, że nazwa wieczne, nie oznacza, że kartridże zawsze będą drukowały, w nich również jest tusz, który trzeba uzupełniać, a lepiej robić to częściej niż drukować "na sucho".
"Z pustego to i Salomon nie naleje" - a co dopiero drukarka :)
Chipy o których będziemy pisać poniżej to małe zielono-złote płytki/blaszki/kwadraciki umieszczone na przodzie kartridża.
1a. Kartridże w mojej drukarce nie mają chipów!
Jeśli posiadają Państwo urządzenie XP-245, XP-342/345, lub WF-3725 to w większości przypadków kartridże nie są wadliwe - tak ma być. Urządzenie ma zmodyfikowane oprogramowanie, które nie sprawdza czy kartridże mają chipy czy nie.
Stan atramentu, który pokazuje urządzenie/komputer zawsze będzie wynosił 100%, dlatego warto co jakiś czas sprawdzić ile tuszu jest fizycznie w kartridżu, aby nie dopuścić do druku na pustym pojemniku, ponieważ może to skutkować poważniejszymi problemami.
1b. Po dolaniu tuszu pojemniki się nie zresetowały / dalej pokazują taki sam stan (urządzenia z wyświetlaczem i chipami w kartridżach)
Pojemnik z tuszem zresetuje się gdy osiągnie poziom 0% teraz jego wartość wynosi od 1 do 15%. Taką informacją się nie przejmujemy i drukujemy dalej.
Nie ma możliwości zresetowania pojemników, jeżeli poziom wyświetlany przez drukarkę jest większy niż 0%.
W związku z powyższym może powstać rozbieżność między stanem faktycznym atramentu, a tym co wyświetla drukarka. Wszelkie komunikaty:
-Mało tuszu
-Niemal pora wymienić pojemnik z tuszem
-Wykrzyknik przy symbolu kartridża, migająca dioda Należy IGNOROWAĆ i kontynuować drukowanie.
A Komunikat z zapytaniem: „Czy włączyć mieszanie kolorów aby uzyskać czarny?" należy ANULOWAĆ.
Innymi słowy urządzenie działa wg zapisanego schematu, każdy kartridż ma wyliczoną ilość wydruków, czyszczeń itp. w momencie gdy kontrolka od tuszu mruga (lub pojawia się informacja "mało tuszu/wykrzyknik przy symbolu kartridża") tzn, że poziom tuszy zapisany na chipie znajduje się w przedziale 15-1%, w następstwie mrugania kontrolka będzie świecić światłem ciągłym to jest informacja, że poziom spadł do poziomu 0% i drukarka prosi o wsadzenie nowego kartridża, ponieważ wg jej wyliczeń ten jest już pusty. W przypadku kartridży zamiennych nawet jeśli byłby w nich atrament, to musieliby Państwo wyrzucić pojemnik, w wiecznych wystarczy dany kolor wyciągnąć i wsadzić z powrotem, aby chip się zresetował.
2. Moja drukarka wydrukowała białą stronę testową lub w bardzo słabej jakości
Rozumiemy, że zastosowali się Państwo do instrukcji pierwszego uruchomienia i białe koreczki są wyjęte?
Karteczka z instrukcją została umieszczona na obudowie urządzenia, a linki do niej zawsze wysyłamy mailowo w wiadomości potwierdzającej zakup urządzenia. W przypadku zawieruszenia się instrukcji:
Ogólna instrukcja dołączona do urządzeń z wiecznymi kartridżami
Ulotka XP
Instrukcja do urządzeń z serii EcoTank ET/L
Instrukcja seria ET
Instrukcja opisowa Urządzenia z serii WF / XP/3xx/4xx
Instrukcja ogólna
Urządzenia z serii XP-5xx/6xx/7xx/8xx/9xx
instrukcja XP Premium
Brother MFC-J6530
Instrukcja Brother MFC-J6530
Urządzenia z systemem CISS
Instrukcja CISS
3. Po instalacji sterownika / aktualizacji oprogramowania cały czas pali się czerwona lampka / pokazuje nierozpoznanie kartridża, a w kartridżach nie ma chipów
Kartridże nie są wadliwe - tak ma być. Urządzenie ma zmodyfikowane oprogramowanie, które nie sprawdza czy kartridże mają chipy czy nie - poziom tuszu zawsze będzie wskazywał 100%.
Jeśli drukarka nie wykrywa tuszy - to znaczy, że nie zastosowali się Państwo do instrukcji o której mowa w pkt.2. Była w niej zawarta informacja, aby WYŁĄCZYĆ aktualizacje przy instalacji sterownika - niestety Państwo tego nie zrobili, urządzenie pobrało firmware ze strony producenta i wieczne kartridże już nie działają.
Ponowna instalacja oprogramowania z poziomu użytkownika dostępna jest dla następujących modeli:
XP-6000/6005, XP-8500, XP-8600, XP-15000, WF-3720/25, WF-4720/25
Mogą też Państwo przysłać do nas sprzęt zainstalujemy odpowiedni firmware. W jednym i drugim przypadku muszą Państwo WYŁĄCZYĆ aktualizację w sterowniku, aby ponownie nie doszło do takiej sytuacji.
W przypadku pozostałych urządzeń prosimy o kontakt z nami.
Pod adresem serwis@consis.pl lub allegro@consis.pl
UWAGA !!!
MOŻLIWOŚĆ RESETU ZA POMOCĄ PROGRAMU ZOSTAŁA WYŁĄCZONA DLA NASTĘPUJĄCYCH MODELI:
EPSON XP-245, XP-247 - W TYCH MODELACH KONIECZNYM JEST ODESŁANIE DO SERWISU
4. Mam bardzo słabą jakość wydruku mimo, że koreczki zostały wyjęte / tusz został uzupełniony / zrobiłem kilkanaście czyszczeń głowicy
Jeśli fizycznie nie było atramentu w kartridżu, korki nie zostały wyciągnięte przed pierwszym wydrukiem, lub była robiona duża ilość czyszczeń głowicy - trzeba ostawić drukarkę na dobrych kilka godzin, zapowietrzenie głowicy spowodowane w.w symptomami jest nie do zlikwidowania w godzinę, ponieważ pęcherze powietrza muszą zostać wypełnione atramentem, drukarka pozawala nam drukować dosłownie za grosze, natomiast działa zgodnie z prawami fizyki, a tych nie jesteśmy w stanie oszukać.
5. Po kilku / kilkunastu czyszczeniach w kartridżach nie ma tuszu
Czyszczenie głowicy drukującej to nic innego jak płukanie jej atramentem co powoduje pobieranie dużej ilości tuszu z kartridża, oraz dużo szybsze uzupełnianie absorbera (poduszki / pampersa). Zalecamy wykonanie jednego maksymalnie dwóch czyszczeń głowicy, a jeśli te nie dadzą pożądanego efektu odstawienie urządzenia na ok. dwie godziny, aby tusz mógł grawitacyjnie spłynąć do głowicy drukującej, ew. kontakt z naszym serwisem pod adresem serwis@consis.pl.
6. Na zdjęciach drukowanych na zwykłych kartkach A4 czarny kolor jest zielony
Podczas druku zdjęć lub plików graficznych z programu Epson Easy Photo Print nie ma możliwości wybrania typu papieru "papier zwykły".
Prosimy drukować zdjęcia z przeglądarki fotografii Windows. W prawym dolnym rogu wybieramy "Opcje" następnie "Właściwości drukarki" odznaczamy(usuwamy ptaszka) przy "Bez obramowania" i wybieramy "papier zwykły".
Wtedy dopiero będzie drukować w normalnych kolorach.
Wybranie Papieru Photo Glossy lub Epson Matte, a drukowanie na zwykłym skutkuje właśnie zielonymi zdjęciami.
Dla Windows 10
Otwieramy zdjęcie w systemie Windows 10 w aplikacji ZDJĘCIA -> klikamy drukuj -> zjeżdżamy na sam dół wchodzimy w "więcej ustawień" -> znajdujemy zakładkę " bez obramowania " i zmieniamy ją na "wył" -> znajdujemy typ papieru i ustawiamy "plain paper/ papier zwykły" i już zdjęcia będą poprawnie drukowane
Oczywiście w aplikacji zdjęcia po kliknięciu drukuj kwadracik "pozwól tej aplikacji na zmianę ustawień drukowania" musi być zaznaczony !!
Obrazkowo w formie pliku pdf opisujemy to tutaj: instrukcja wysoka jakość
Dla wymagających klientów istnieje możliwość dostosowania profilu koloru:
Podczas druku, w oknie drukowania - proszę kliknąć właściwości, następnie przejść do zakładki więcej opcji, w polu korekta koloru wybieramy niestandardowy i uaktywni się przycisk "zaawansowane" tam możemy dostosować kolory - oczywiście, aby to działało musimy mieć zainstalowane sterowniki urządzenia.
7. Jak poprawnie spakować urządzenie w celu odesłania do serwisu.
Proszę wysłać do nas samo urządzenie bez butelek z tuszem, kabli oraz płyty CD.
Wieczne kartridże muszą znajdować się w karetce (koszyku na tusze) w przeciwnym wypadku głowica zaschnie !!!
Należy zabezpieczyć otwory odpowietrzające przezroczystymi korkami, które zostały przysłane do Państwa wraz z drukarką. Jeśli nie posiada Pan/Pani już tych korków proszę zakleić otwory taśmą - Urządzenia z serii XP, oraz WF.
UWAGA !!!
Jeśli wysyłają Państwo urządzenie z serii ET - pod żadnym pozorem nie wolno naklejać jakiejkolwiek taśmy na otwory do uzupełniania znajdujące się pod niebieskimi zaślepkami !!!!
Karetkę z tuszami należy przykleić do bocznego plastiku, aby podczas transportu nie odblokowała się i nie wyjechała ze stacji czyszczącej co może spowodować zaschnięcie głowicy drukującej.
Bardzo prosimy nie oklejać drukarki dodatkowymi taśmami klejącymi, oraz innymi "zabezpieczeniami" np klapy skanera, czy panelu urządzenia - NIE ZOSTANĄ ONE PRZEZ NAS USUNIĘTE.
Drukarka musi być odpowiednio zabezpieczona na czas podróży, aby nie uległa uszkodzeniu (najlepiej w ten sam karton i wypełniacze, w które spakowane było urządzenie).
Proszę do drukarki dołączyć formularz reklamacyjny.
Paczkę nadać na adres:
CONSIS Marcin Kaczała |
Ul. Waryńskiego 11 |
56-330 Cieszków |
nr tel. 515 277 445
W przypadku uszkodzeń w trakcie transportu:
Etykieta zwrotna dla Państwa paczki znajduje się w "kangurku" przyklejonym do opakowania nowego urządzenia, na tym samym boku, na którym znajduje się etykieta główna!
Formularz reklamacyjny (wypełnij koniecznie !!) to w pełni interaktywny plik pdf, który otrzymali Państwo wraz z kartą gwarancyjną w ciągu 48 godzin od momentu otrzymania przesyłki. Dokumenty wysyłane są TYLKO I WYŁĄCZNIE mailowo w wiadomości pt "Rachunek za dokonane zakupy"
Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie mają Państwo już dostępu do tych dokumentów prosimy o niezwłoczny kontakt pod adresem allegro@consis.pl
W przypadku wysyłki urządzenia bez formularza reklamacyjnego czas naprawy może się wydłużyć !!!
NIE PRZYJMUJEMY REKLAMACJI ZA POBRANIEM!!!
8. Papier w urządzeniach z serii XP-2xx/3xx/4xx jest krzywo pobierany
Upewnij się, że do kartki umieszczonej w drukarce jest dosunięty ogranicznik, dzięki któremu pobierana kartka się nie przesunie.
9. Drukarka stała dwa / trzy miesiące nie uruchamiana i nie drukuje
Należy pamiętać, że atrament w naszych urządzeniach, to również atrament - a ten niestety ma prawo zaschnąć, dlatego warto raz na dwa tygodnie podejść do drukarki i włączyć ją. Spowoduje to uruchomienie trybu konserwacji - sprzęt wykona małe czyszczenie głowicy, które zapobiegnie zaschnięciu tuszu w dyszach głowicy - dzięki czemu głowica nie zasycha i nie uszkadza się.
10.Uzupełnianie wiecznych kartridży
Urządzenia z serii XP-2xx/3xx/4xx, oraz WF
1. Wywołaj funkcję WYMIANY TUSZY
2. Wyciągnij kartridż, który chcesz napełnić
3. Wyciągnij kolorowy korek – zaaplikuj strzykawką atrament do poziomu ok. 4mm poniżej otworu
4. Zaślep otwór korkiem i zainstaluj ponownie kartridż w drukarce
5. Jeśli urządzenie wyświetla komunikat "nie rozpoznano pojemnika t." wywołaj funkcję wymiany pojemników, a następnie wyłącz i włącz urządzenie